نمونه پروژه جاوا با رابط گرافیکی

این نمونه پروژه برنامه نویسی بانک اطلاعاتی به زبان جاوا و دارای رابط کاربر گرافیکی است برای استفاده علاقمندان به برنامه نویسی گرافیکی به زبان جاوا قرار داده شده است. در این پروژه ، تمام عملیات مربوط به بانک اطلاعاتی، طراحی فرم ها، اضافه کردن کامپوننت ها و  کار کردن با کامپوننت های ویژوال در جاوا، لایه بندی و کلیه برنامه نویسی ها در محیط اکلیپس و با کدنویسی ساده و رون انجام شده است .

این پروژه یک سیستم مدیریت صندوق است که دارای امکانات زیر است :

  1. مدیریت مشتریان
  2. مدیریت حساب های مشتریان
  3. افتتاح حساب
  4. برداشـت از حسـاب
  5. واریز بـه حساب
  6. گزارشگیری تراکنش ها
  7. مدیریت کاربران سیستم
  8. ورود و خروج کاربر

ایـن پـروژه در جاوای نسـخه j2ee نوشـته شده است . در فـریم هـا از تکنیک های لایه بندی(gridLayout,borderlayout,boxlayout,flowlayout ) استفاده شده است. در ضمن همه اشیا توسط نوشتن کد ساخته شده اند و از هیچ ابزار ویژوالـی (بصـری ) استفاده نشده است. پوشه ای در فایل پروژه قرار دارد که حاوی عکس های تصـویر دکمـه هـا مـی باشند.

پروژه گرافیکی جاوا - بانک اطلاعاتی جاوا

ساختار بانک اطلاعاتی

بانک اطلاعاتی این پروژه در MySQL ساخته شده است.

بانک اطلاعاتی جاوا

بانک اطلاعاتی پروژه جاوا - کدنویسان

مستندات پروژه

مستندات همراه پروژه بصورت کامل برنامه نویسی گرافیکی در جاوا را آموزش داده و اصول برنامه نویسی بانک اطلاعاتی به زبان جاوا را به خوبی شرح می دهد و چنانچه قصد ساخت برنامه کاربردی با رابط گرافیکی به زبان را دارید، این نمونه پروژه می تواند تمام سوالات و مشکلات شما را پاسخ دهد.

مستندات این پروژه برنامه نویسی گرافیکی و بانک اطلاعاتی به زبان جاوا را به طور کامل آموزش می دهد:

  • فصل اول- معرفی زبان جاوا
    • مقدمه
    • تاریخچه ی پیدایش زبان جاوا
    • گرامر زبان جاوا
    • یک نمونه برنامه
    • نحوه اجرای برنامه های جاوا
    • نسخه های مختلف جاوا
    • جاوا و انواع برنامه ها
    • ماشین مجازی جاوا ( JVM  )
    • کیت توسعه جاوا
    • آشنایی با نرم افزار ایکلیپس
    • ایجاد اولین برنامه در اکلیپس
    • مفهوم بسته ها در جاوا Package
  • فصل دوم- آشنایی با قواعد نحوی زبان جاوا
    •  شناسه ها
    • متغیرها
    • انواع داده ها در جاوا
    • عملگرها
    • دستورات ورودی خروجی کنسول
  • فصل سوم – ساختارهای شرطی و تکرار و آرایه ها
    • ساختارهای شرطیساختارهای تکرار
    • آرایه ها
    • فصل چهارم – کلاس ها و اشیا
    • شکل عمومی کلاسها
  • فصل پنجم- مدیریت خطاها در برنامه نویسی جاوا
    • مقدمه
    • دستور try…catch
  • فصل ششم – آموزش کامل ساخت رابط گرافیکی کاربر در جاوا
    • مقدمه
    • سوینگ (swing) چیست ؟
    • مقایسه awt باswing
    • جی فریم (JFrame) چیست؟
    • بررسی ساختار فریم
    • معرفی چند کامپوننت پرکاربرد
    • تعیین حد و مرز کامپوننت ها توسط کلاس Border
    • معرفی تکنیکهای مختلف لایه بندی
  • فصل هفتم – آموزش کامل برنامه نویسی بانک اطلاعاتی با جاوا
  • فصل هشتم-شرح کامل پروژه برنامه نویسی بانک اطلاعاتی با جاوا
  • مراجع

 

 

 




نظرات کاربران


نظرات برای | بدون نظر »

کاربر عزیز، لطفاً دیدگاه ارزشمند خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید: