بازی مار یا کرم به زبان جاوا

در بازی گرافیکی مار (snake) یا کرم(nibble) با استفاده از کلاس ها و کتابخانه های گرافیکی زبان جاوا، یک پنجره شکل مار نشان داده شده که با کلیدهای جهت دارد می توان جهت حرکت آنرا کنترل کرد. بصورت تصادفی سیب هایی در جاهای مختلف پنجره نمایش داده می شود که با برخورد سر مار به سیب ها ، مار رشد کرده و تعداد بندها یا قسمت های آن بیشتر می شود. زمانی بازی به پایان می رسد که سر مار به بدنه خودش یا دیواره پنجره برخورد کند.

در این برنامه از کلاس های زیر استفاده شده است:

  • کلاس Window
  • کلاس JFrame
  • کلاس JPanel
  • کلاس Dimension
  • کلاس ImageIcon
  • کلاس Timer
  • کلاس Font
  • کلاس FontMetrics
  • کلاس KeyEvent



نظرات کاربران


نظرات برای | بدون نظر »

کاربر عزیز، لطفاً دیدگاه ارزشمند خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید: